Projecten

Het hoofddoel van de stichting is tweeledig : Tobii-apparaten kunnen leveren aan alle ziekenhuizen (in heel Europa) welke deze toestellen niet hebben en ook rolstoelen ter beschikking stellen voor mensen die met een fysieke beperking toch een sportdiscipline beoefenen (handisport).

De stichting wil vooral verdergaan door de gepaste acties en houdingen te stimuleren, vooral op het vlak van de correcte beoefening van elke sportdiscipline, dit om hyperthermie onder inspanning te voorkomen.

Gezondheidsprofessionals zullen mij hierbij begeleiden en ook sporters die er gelukkig in geslaagd zijn om heelhuids af te komen van deze aandoening (na soms een jarenlange strijd) zullen hun relaas vertellen en hun ervaringen delen.

Het is voor mij heel belangrijk om zo snel als mogelijk toekomstige sportleraren, kinesitherapeuten maar ook diverse sportcentra vb te kunnen ontmoeten om hun aandacht te vestigen op deze verschrikkelijke aandoening.

Zonder dieper te willen ingaan op dit onderwerp is er echter één gouden regel: Laat een atleet nooit alleen!

Op dit moment zal dankzij jullie donaties een Tobii worden aangeboden aan het ziekenhuis ‘Sart Tilman’ in Luik (België) en is de stichting ook van plan om de rugbyclub van La Hulpe een sportrolstoel aan Geoffrey Dath aan te bieden (Geoffroy was een gezonde ex-rugbyspeler die na een medische ingreep welke fout ging, verlamd werd. Geoffrey sloot zich aan bij dit team uit pure liefde voor de sport en het rugby).

ONZE ACTIES – DE VERWEZENLIJKINGEN

Naast natuurlijk jullie donaties is er ook onze shop. We zullen zoveel mogelijk middelen trachten bij elkaar te krijgen en fondsen trachten te werven door vb in een groot aantal winkels in Frankrijk, in België, in Luxemburg en ook in Duitsland kleine spaarpotjes in de vorm van een drankblikje aan te bieden, voorzien van een woordje uitleg met betrekking tot het doel en het opzet van ons project.

Ook DVD’s, Blu-rays en verzamelboxen gaan we aanbieden in de grote winkelcentra met de steun van de media. We gaan deze verkopen aan de prijs welke jullie zullen bepalen!

Wedstrijden zullen worden georganiseerd ter ere van Nicolas, maaltijden zullen worden aangeboden door sterrenchefs, maar ook tombola’s, zangkoren, feesten … er zal van alles worden georganiseerd. Uiteraard worden jullie vanzelfsprekend over al deze activiteiten tijdig geïnformeerd.

Nicolas zat barstensvol ambitie, wel ik doe een tegenvoorstel voor hem: Ik zou graag een grote gesponsorde estafetteloop organiseren welke zou starten vanuit Esneux, via Embourg-Chaufontaine, dan Luik … Visé… via Waterloo …. om af te dalen richting Frankrijk zo naar Bourg en Bresse, vervolgens Lyon en tenslotte de terugkeer naar Esneux.

Slechts 2 regels zijn van toepassingen: Alle verplaatsingen gebeuren met behulp van natuurlijke kracht : Te voet, of hardlopen, of skateboarden, door te fietsen, met een step, op een ezel, op een koe… (Al zwemmende … of door te peddelen, waarom niet) én bovendien vooral door op een grappige manier gekleed en geschminkt te zijn zoals Nicolas het zo graag zou hebben gehad.

Abonneer op onze nieuwsbrief !

Voor elke abonnee van onze nieuwsbrief verbindt een gulle donateur zich om 50 cent te doneren aan onze Stichting.

Bedankt voor je ondersteuning ! *

* Voor een maximum aantal van 20.000 abonnees.

Wilt u een donatie doen aan de Nicolas Gigot Foundation?

Wij nodigen u uit om het bedrag van uw donatie over te maken op rekening BE88 0689 3834 0641 (BIC GKCCBEBB).