Sterrenchef Christian Têtedoie

Hallo allemaal,

Twee vrijwilligers van de stichting hebben onlangs Bourg en Bresse en Lyon bezocht. Ik nam natuurlijk deel aan de reis en kon de met een Michelin-ster bekroonde chef Christian Têtedoie weer zien. Natuurlijk is hij buitengewoon in termen van zijn gastronomische carrière: beste leerling op 17-jarige leeftijd, beste arbeider in Frankrijk in 1996, en sinds 2011 heeft hij de hoogste titel van voorzitter van de Meesterkoks van Frankrijk ……(je zou nog veel meer kunnen zeggen…) maar het is vooral het menselijke aspect van deze zeldzame man dat me raakte, me ontroerde, me zelfs overweldigde. Omdat hij zo gevoelig is, hij is altruïstisch (ja, met een hoofdletter “A”) en hij is een geweldige weldoener!

Deze grote man was betrokken bij veel liefdadigheidsactiviteiten:

– Vereniging Laurette Fugain
– Partnerschap met het Léon Bérard Kankercentrum
– Sponsor van een liefdadigheidsgala voor orgaandonatie
– Vereniging Aidons Jachthaven
– Prachtige hulp voor Clara (creatie van een spray : https://www.youtube.com/watch?v=W1CyJdXQXrU…)
– Gastronomische maaltijden bij de handishow
– En de lijst gaat verder……

Maar ondanks al zijn verplichtingen, ben ik verheugd om aan te kondigen dat hij heeft toegestemd om peetvader te worden van de Nicolas Gigot Foundation (zonder dat hij onze geweldige Nicolas heeft ontmoet) om ons te helpen fondsen te werven om ziekenhuizen en gehandicapten extra hulp te bieden.

Christian is een engel voor ons en hij gaat ons helpen met het organiseren van een groot liefdadigheidsgala, waar ik zo op terugkom.

Dank aan hem, maar ook jij kunt meedoen en werken voor de Nicolas Gigot Foundation, zodat Nicolas blijft bestaan door jou!

Nadine

Abonneer op onze nieuwsbrief !

Voor elke abonnee van onze nieuwsbrief verbindt een gulle donateur zich om 50 cent te doneren aan onze Stichting.

Bedankt voor je ondersteuning ! *

* Voor een maximum aantal van 20.000 abonnees.

Wilt u een donatie doen aan de Nicolas Gigot Foundation?

Wij nodigen u uit om het bedrag van uw donatie over te maken op rekening BE88 0689 3834 0641 (BIC GKCCBEBB).